BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, 15 May 2011

Dunia Akhir Zaman

Baqarah ayat 30 : 

  Dan ingatlah ketika Tuhanmu berfirman kpd para malaikat: "Sesungguhnya Aku ingin menjadikan seorang khalifah di muka bumi." Lalu malaikat berkata: "Adakah Engkau ingin menjadikan di atas muka bumi ini orang-orang yg akan merosakkan bumi dan menumpahkan darah sedangkan kami sentiasa bertasbih dengan memuji Engkau dan mensucikan Engkau?" 

Tetapi Allah berfirman: "Sesungguhnya Aku mengetahui apa yang tidak kamu ketahui."
  

PERSOALANNYA, apakah perkara yg dimaksudkan oleh Allah yg tidak diketahui oleh para malaikat?                              

Persoalan tersebut telah dijawab dalam ayat-ayat yang seterusnya
 

Allah telah mengajarkan kepada Adam nama-nama seluruhnya, setelah Nabi Adam mengetahui semua nama-nama tersebut, maka bersujudlah semua malaikat tanda penghormatan kpd manusia kecuali Iblis, kerana dia sombong dan merasakan bahawa manusia tetap akan melakukan kerosakan di muka bumi dan menumpahkan darah walaupun sudah diajarkan mengenai nama-nama oleh Allah kerana itu dia enggan sujud dan telah berikrar sehingga hari Qiamat utk membuktikan bahawa manusia tetap akan merosakkan bumi dan menumpahkan darah walaupun telah mengetahui akan nama-nama tersebut.
                         

APAKAH YG DIMAKSUDKAN DENGAN NAMA-NAMA TERSEBUT?

Kerana nama-nama itulah sebenarnya penyelesaiannya kepada setiap kerosakan dan pertumpahan darah yg sedang berlaku kpd umat akhir zaman ini sebagaimana yang telah dijangka oleh para malaikat.
 

MARI KITA LIHAT SEJARAH KETAMADUNAN MANUSIA
Biar saya tunjukkan garis masa zaman pra sejarah yg sering diajarkan kepada kita
 

Kita sering diajarkan bahawa ketamadunan manusia pada mulanya adalah daripada beruk, kemudian berevolusi menjadi manusia. Pada pertengahan proses evolusi manusia, wujudlah zaman-zaman pra-sejarah: Zaman Batu-Zaman Logam-Zaman Gangsa kemudian berevolusi menjadi manusia lengkap dan memasuki zaman moden kini. Kononnya manusia pra-sejarah tidak boleh bercakap, tiada bahasa, malah tidak berpakaian dan hanya tahu makan dan tidur. Tetapi lupakah kita bahawa Nabi Adam ialah manusia pertama yang hidup di muka bumi ini. Adam sudah pandai berkata-kata dalam Bahasa Arab, berpakaian malah Nabi Adam bukanlah seekor beruk. Nabi Ibrahim pula sudah dapat membina Kaabah manakala Nabi Nuh pula sudah pandai membina bahtera yang amat besar, lebih besar daripada mana-mana kapal yang ada hari ini. Adakah mereka orang gua yang hanya tahu makan dan tidur. Pengikut-pengikut Firaun pula telah membina piramid yang begitu besar. Mereka semua hidup dengan bertamadun dan bukannya primitif. Cuma kekufuran sebahagian daripada mereka yang menyebabkan teknologi mereka hancur dalam sekelip mata sahaja sehingga kita menganggap mereka hanya orang gua. Mereka bukanlah sebegitu bodoh malah teknologi mereka lebih canggih daripada kita.
 


ZAMAN BATU TIDAK PERNAH WUJUD!!!!!!!!
ZAMAM LOGAM ADALAH PENIPUAN SEMATA-MATA!!!!!!
ZAMAN GANGSA KARUT!!!!!!!!
 

Jadi, sudah menjadi tanggungjawab kita untuk mengetahui sejarah sebenar kita
 

Al-Quran hanaya menggunakan nama para nabi sebagai ukuran masa dalam sejarah
 Contoh: 1) "... di masa kerajaan Sulaiman..." (Baqarah 102)
               2) "...sesudah Musa..." (Baqarah 246)
               3) "...sesudah Nuh..." (Isra' 17)
  Kerana para nabi ini adalah wakil kepada kaum mereka pada tempat, waktu dan ketamadunan yang tertentu dan sejarah terus berjalan dari Nabi Adam sehinggalah ke pengakhiran umat Nabi Muhammad. Apabila nabi yg terakhir telah diutus, ini bermakna sejarah juga sudah sampai ke fasa yg terakhir. Fasa ini amat penting bagi makhluk yg bernama Iblis kerana dia telah berikrar untuk membuktikan bahawa manusia adalah makhluk yang akan merosakkan bumi dan menumpahkan darah sejak awal sejarah manusia lagi.
 


Mengikut hadis, zaman umat Nabi Muhammad dibahagikan kepada 5 bahagian mengikut kerangka masa. 
 


Masa kenabian itu ada ditengah-tengah kalian, adanya atas kehendak Allah, kemudian Allah mengangkatnya apabila Dia menghendaki untuk mengangkatnya.
Selanjutnya adalah masa Khilafah yang mengikuti jejak kenabian, adanya atas kehendak Allah, kemudian Allah mengangkatnya apabila Dia menghendaki untuk mengangkatnya.
Selanjutnya masa kerajaan yang menggigit, adanya atas kehendak Allah, kemudian Allah mengangkatnya apabila Dia menghendaki untuk mengangkatnya.
Setelah itu, masa kerajaan yang menyombong, adanya atas kehendak Allah, kemudian Allah mengangkatnya apabila Dia menghendaki untuk mengangkatnya.
Selanjutnya adalah masa Khilafah yang mengikuti jejak kenabian
Kemudian beliau (Nabi) diam.

 (Hadis riwayat Ahmad dan Baihaqi dari Nuaman Bin Basyir dari Hudzaifah)
 


1) Mengikut Rasulullah fasa pertama bagi umatnya adalah ketika baginda masih hidup.
ZAMAN INI SUDAH BERLALU!
2) Kemudian datang pula zaman yang mengikut jejak kenabian. Kita dapat lihat pada zaman ini umat Islam diperintah oleh 4 khulafa' Ar-Rasyidin.
ZAMAN INI JUGA SUDAH BERLALU!
3) Kemudian datang pula zaman kerajaan yang menggigit ( hanya menyerahkan kekuasaan kepada keturunan mereka). Pada fasa ini, kerajaan Umayyah, Abassiyah dan Uthmaniah yang berkuasa menggunakan sistem monarki.
ZAMAN INI JUGA TELAH BERLALU!
4) Kemudian datang pula zaman yang dunia diperintah oleh pemerintah yang sombong dan bermaharajalela.
DAN FASA ITU ADALAH ZAMAN SEKARANG!
5) Kemudian, setelah berlalu fasa yang ke-4, akan datang fasa yang ke-5 dimana dunia kembali diperintah mengikut syariat Islam.
Setelah habis bercerita mengenai 5 fasa tersebut, Rasulullah diam. Diam di sini bermaksud SEJARAH MANUSIA TELAH TAMAT! 


Rasulullah pernah mengingatkan umatnya yang hidup di fasa ke-4, akan kedatangan satu fitnah. Fitnah terbesar dalam sejarah ketamadunan manusia, iaitu fitnah Dajjal.
 

 Dajjal tidak akan datang semasa fasa yang ke-5 kerana semasa itu kekuasaan telah berada di pihak orang-orang yang beriman. Dajjal juga tidak akan datang selepas fasa ke-5 kerana pada masa itu sejarah manusia sudah tamat.
 

  Hanya fasa ke-4 sahaja peluang untuk Iblis mengumpul pengikutnya seramai mungkin yang akan ke NERAKA! Dan fasa ke-4 itu adalah zaman yang kita berada di dalamnya sekarang Sebelum turunnya Nabi Isa dan Imam Mahdi yang akan memindahkan kita ke fasa yang ke-5 seterusnya mengakhiri sejarah ketamadunan manusia dan mengalahkan usaha Iblis di peringkat terakhir zaman manusia.



Dipetik Daripada BROFAT.BLOGSPOT.COM

0 comments: